איך לפתוח עסק למשאיות מזון 'פוד-טראק' בדובאי

פתיחת עסק למשאיות מזון (‘פוד-טראק’) היא הצעה אטרקטיבית עבור יזמים המעוניינים להשיג רווחים נאים בדובאי.

בעסקי ה’פוד-טראק’ בדובאי, כמו ברוב העולם, המיקום הוא הכל, אך משאיות מזון בדובאי אינן מורשות לנוע והן צריכות להיות ממוקמות במקום שמור ומאורגן מראש, לכן אתם נזקקים גם לאישורים הנכונים לקבלת המקום כדי להפוך את הרעיון שלכם למפעל מצליח – רישיון משאית המזון שלכם הוא הדרכון שלכם להצלחה.

כדי לקבל רישיון להקמת משאית מזון בדובאי, אתם זקוקים לתוכנית עסקית משכנעת, מטבח מרכזי תואם ותוכנית מאושרת התואמת את המפרטים שלכם.

אם תהיו על התהליך באופן מלא קודם לקידום התהליך הרשמי תוכלו לחסוך זמן ולהתחיל לבשל ולהרוויח מהר יותר.

אבל, עזרה היא לא בושה כנדרשים לה, תשוקה לאוכל טעים ולאכילה בחוץ, זה דבר אחד, אך, קבלת רישיון למשאית מזון בדובאי אינה קלה, במיוחד עבור יזמים זרים וחדשים בדובאי. כדי למזער את הטרחה, כדאי לשקול להיעזר בגורמים הנכונים כיצד להשיג את אישורי ה DED וה HACCP.

יש גם עזרה למיתוג, עיצוב, התאמה ותפעול של משאית המזון שלכם. אמנם זה יכול להיות יקר יותר מהתכנון המקורי, אך זה עשוי להיות שימושי עבור יזמים חדשים וייתן לכם יותר זמן להתמקד בפעילויות הליבה.

המשיכו לקרוא וגלות עוד כיצד להקים משאית המזון בדובאי, שתהא כולה שלכם.

           

 

לידן שטרוויס | Arab-IL
פתיחת עגלת מזון בדובאי

להלן ארבעה שלבים ליצירת השקעה מוצלחת במשאיות מזון בדובאי

1. הגישו תוכנית עסקית משכנעת למחלקה הכלכלית בדובאי (Economics Department of Dubai - DED)

עם השוק המתפתח של דובאי לאירועים מזדמנים, שפע של תיירים, אקלים פנטסטי וירידים מסחריים בעלי שם עולמי, אין פלא שדובאי נתפסת כעיר אידיאלית להקמת עסק למשאיות מזון.

עם זאת, לפני שאתם צוללים וקונים משאית מזון ומתחילים להכין את התפריט שלכם, עליכם ליצור תוכנית עסקית חזקה ולהגיש אותה לאישור הDED ועיריית דובאי.

ככל שתזכו לקבל את האישורים הנדרשים, כך תוכלו להתקדם מהר יותר לעבר ההקמה וההפעלה של משאית המזון שלכם.

התוכנית העסקית שלכם חייבת להציג את הרעיון שלכם, את תוכנית הפעולה ואת התקציבים שלכם ולהיות בנויה באופן כזה שגופים ממשלתיים בדובאי יראו את הקונספט במשאית המזון שלכם כפוטנציאלי לעבוד באופן מוצלח.

 

עסקים בדובאי בתחום המזון

טיפים לתוכנית עסקית מוצלחת

  • בדקו את התחרות ושימו לב מה הופך את בדיוק הופך משאיות המזון לפופולריות ביותר ללהיט בקרב הלקוחות.
  • שקולו מה ייחודי בהיצע שלכם, ומה אתכם יכולים לעשות כדי לשכנע אנשים להיפרד מהכסף שלהם?
  • כלולו פרטים כיצד תממנו את המשאית המזון שלכם, כיצד תנהלו אותה ותוכניותיכם להגדיל את העסק בעתיד.
  • שקולו את הסיכונים הרגולטוריים, השוק ואת המשתנים שיכולים להשפיע לרעה על העסק שלך. במקרה כזה מומלץ להכין גם תוכנית למזומנים לשעת חירם, למקרה שתתמודדו עם בעיות של תזרים מזומנים.
  • חשוב להיות מפורטים ומציאותיים ככל האפשר בעת מסירת נתונים פיננסיים. כמו כן, שימו לבו שבאיחוד האמירויות הערביות, תוכניות עסקיות צריכות להכיל מחקר מפורט יותר באופן משמעותי ממה שנדרש במדינות אחרות.

2. קבלו אישור ההסמכה מה- HACCP למטבח ולמשאית שלכם

לדעת איך לקבל אישור הסמכה לבריאות ובטיחות יחסוך לכם זמן וכסף, שאלו באמת המצרכים היקרים של החיים. אז בתור התחלה, כדי להפעיל עסק של משאיות מזון בדובאי, עליכם להשיג אישורי בריאות ובטיחות חשובים, אשר לאחר מכן יש לאשר רשמית.

עליכם לקבל את אישור ה(Hazard Analysis Critical Control Point) HACCP עבור העיצוב, התכנון וההתאמה של משאית המזון שלכם. הסמכת HACCP מספקת ביטחון לגבי בטיחות הצריכה של המוצר/ים שאתם מתכוונים למכור. האישור מבוסס על זיהוי, בקרה וחיסול הסכנות וגורמי הסיכון המשפיעים לרעה על המוצרים.

לאחר קבלת האישורים, יש להגיש את אישורי HACCP לאישור הממשלה. רק עם האישורים הללו אתם יכולים להתחיל לסחור, לכן כדאי לקבל ייעוץ מומחים מיועצים מובילים בדובאי כדי לוודא שאתם פועל לפי הנהלים הנכונים.

פתיחת עסק מזון באיחוד האמירויות

3. בחרו מיקום נהדר למשאית המזון שלכם

משאיות מזון צצות בכל רחבי העיר דובאי, לכן חשוב לעשות מחקר ותכנון בחריצות ורצינות רבה.

כאמור, משאיות מזון בדובאי אינן מורשות לנוע ממקום למקום והן צריכות להיות ממוקמות במקום שמור ומאורגן מראש. לכן, לפני הקמת משאית המזון שלכם בדובאי, סירוקו היטב את העיר למיקומים אפשריים וגלו מי הבעלים של הקרקע שאותה מצאתם.

המקומות יכולים להיות מוגבלים ורובם בבעלות בעלים פרטיים. לפתח קשרים עם אותם הבעלים ולהתעדכן בשיפוצים עירוניים, או התפתחויות בעיר בהן ניתן לאשר משאיות מזון, יכול לעזור לכם להשיג יתרון תחרותי.

בדובאי, שופעת התיירים, המיקומים הטובים ביותר נתפסים במהירות כשאירוע, שוק או יריד חדש נפתחים בעיר, לכן מומלץ להיות “עם היד על הדופק” כדי להרוויח ולהיות הראשונים במקומות האכילה הפופולריים.

נקודות פופולריות למשאיות מזון בדובאי כוללות בין היתר יעדים כמו חוף העפיפונים, או ה”פאלם ג’ומיירה”, לדוג’, אך אל תגבילו את החיפוש שלכם למרכז דובאי בלבד, שקולו לגוון וליצור חניות חדשות למשאיות המזון שלכם, לפי נושאים מרכזיים בפאתי העיר.

כשאתם מזהים מיקום נהדר, פעלו מהר כדי לאבטח אותו כדי שתוכלו להשיג קדימות במיקום שבחרתם, לפני שמשאיות מזון אחרות יעברו למקומות שכנים.

4. קבלו את הרישיון שלכם, קנו את המשאית שלכם והתחילו לבשל

כאשר אתה קונים את המשאית שלכם ודאו לתכנן אותה על פי התוכנית שאושרה על ידי הרשויות. המשאית צריכה להיות מעוצבת בצורה תומכת במטבח שלכם, מסוגלת להתמודד עם החום ועליה להיות מאווררת.

לאחר שקיבלתם את רישיון משאית המזון והתקדמתם בעסקים בדובאי, כל שעליכם לעשות הוא להתחיל להכין ולבשל את האוכל הטעים שלכם, רק אל תשכחו לוודא שהוא באמת טעים כמו שאתם אומרים.

5. אוטו גלידה עד הבית

נכון מאוד! אוטו גלידה עד הבית. מסתבר כי יותר ויותר בעלי עסקים בדובאי הבינו כי הענף התיירותי במדינה פשוט צמא לזה. הקמת עסק של אוטו גלידה אינו כרוך בקבלת אישורים מורכבים ובהחלט יכול להיות תחום שכדאי יהיה להיכנס אליו. אם רכישת אוטו גלידה נראה כמו נעל שגדולה עליכם בכמה מידות, תמיד תוכלו להקים עסק עצמאי להכנת גלידות עד הבית. הקוסנספט של משלוח גלידה פשוט הרבה יותר בתכליתו וקל יותר ליישום בפועל.

6. השכרת חללים לעסקים

השכרת חלל לאירוע עסקי בדובאי חשובה להצלחה. וודאו שהחלל מתאים לגודל האירוע אופיו ומיקום נוח. בדקו אבזור תאורה אקוסטיקה השוו מחירים, ספקים שונים. ודאו חוזה כולל פרטים חשובים. בחרו חברה בעלת ניסיון.

כלי נגישות