בית חב"ד בדובאי

בית חב”ד בדובאי פתח את שעריו לקהילה היהודית בדובאי ובאיחוד האמירויות לפני כעשר שנים. בית חב”ד בשכונת AL WASL, מציע אוכל כשר, פגישות עסקים ומקום מסודר לתפילה. אפשר להגיע למקום בנסיעה בת 15 דקות מבורג’ דובאי (ח’ליפה).

 

מה עושים בבית חב"ד בדובאי בשישי בערב?

בשישי בערב, אפשר לפגוש את הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, ביניהם יהודים ישראלים, אמריקאים, מצרים וצרפתים. איש איש באשר הוא מגיע לבית חב”ד בשישי בערב לקראת קבלת השבת, נושא תפילותיו לפי הנוסח שלו, שרים ושומעים שירים שכולם אוהבים ומכירים.

צפו בבניית בית חב"ד חדש באיחוד האמירויות:

הידעת? הרבי מלך המשיח ביקש כי שליחים של חב”ד יבנו קהילות יהודיות ברחבי העולם. מי שלקח על עצמו את חזון הרבי מלך המשיח, היה הרב לוי דוכמן, שמנהל כיום את בית חב”ד בדובאי ומאפשר לכלל הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, להצטרף לתפילות, מזמורים וארוחות חגיגיות.

ומה בנוגע לאוכל כשר בדובאי?

אם אתם מחפשים אוכל כשר בדובאי, תוכלו למצוא מסעדה כשרה למהדרין שנמצאת במלון ארמני בבניין בורג’ ח’ליפה. בתקופה זו, בה מגפת הקורונה מגיעה עם אילוצים רבים, נסגרה המסעדה עד להודעה חדשה. הקהילה היהודית מאמינה כי בתום תקופה זו, תחזור לפעול המסעדה הכשרה למהדרין בדובאי במתכונת מלאה.

בעקבות הסכם השלום עם האמירויות, סיפר לנו אחמד מאבו דאבי על הקהילה היהודית: “אני שמח שיש לנו בית כנסת בשביל הקהילה היהודית, בשביל כל היהודים. אני באמת מקווה שהישראלים יהיו מעוניינים לבקר בבית הכנסת הזה באיחוד האמירויות.”

הכשרות בקהילה היהודית באיחוד האמירויות

בתי הכנסת בדובאי

בית הכנסת JCC בדובאי פועל בתקופה זו במתכונת מצומצמת. בית הכנסת מפעיל גם את עזרת הנשים באופן סדיר. על הקיר אפשר לראות תמונות של שליטים באיחוד האמירויות, ביניהם: מוחמד בן זאיד ושיח’ נהיאן.

לימוד תורה גם לילדים

תלמוד תורה בדובאי מציע לעשרות ילדים ללמוד עברית ותורה שלוש פעמים בשבוע. מדובר במקום קטן וצנוע שפתח את שעריו לקהילה היהודית בדובאי. בעקבות הסכם השלום עם איחוד האמירויות, כך הם אומרים: “התחושה היא כי הקהילה תגדל ותתעצם”.

בית כנסת בדובאי

אירועים וטקסים יהודים

בית חב”ד מאפשר לקהילה היהודית לקיים אירועים
וטקסים יהודים על פי הדת היהודית והקהילה המקומית, לרבות חתונת חורף, בריתות, אירועי מצווה וטקסים רשמיים.

ציוד לבית חבד בדובאי
כלי נגישות