השקעה בתחום החקלאות באיחוד האמירויות

על אף שאיחוד האמירויות הערביות ממקום במיקום מדברי למדי, ועל אף ספקותיהם של לא מעט אנשים, ענף החקלאות באיחוד האמירויות נמצא בשגשוג במספר השנים האחרונות, אך זו אינה אותה חקלאות של שדות פתוחים שאנו מדמיינים, אלא זאת החקלאות של העתיד – ה”אגטק” תעשיית הטכנולוגיה-החקלאית.

עקב האקלים המדברי וגילה הצעיר היחסי של איחוד האמירויות, במשך שנים רבות, ואף גם היום, איחוד האמירויות נעזר בייבוא רוב המזון ממקורות חיצוניים.

כיום, ניתן לקטלג את הבעייתיות בחקלאות באיחוד האמירויות לשניים, טמפרטורה ומים. בהתחשב באתגרים המוצבים בפניו לאכיל את אזרחיו, ובעקבות ההבנה, שהפכה ברורה יותר בעידן הקורונה, ואי היכולת לקבל סחורות ממדינות זרות, פנה האיחוד לדרך חדשה, עם רצון להיפרד מהתלות מייבוא חיצוני של מזון במטרה למצוא פתרון – כיצד ניתן לייצר מזון במקומות שבעבר נחשבו בלתי ניתנים לגידול – וכך, מצא עצמו איחוד האמירויות כמי שהחל גם להתעניין בעולם ה”אגטק”.

עקב קשיים אלו, החלו חברות רבות ליצור חקלאות פנים (הידרופוניקה) אשר כל הפרמטרים הבעייתיים נמצאים תחת שמירה רציפה 24/7. חקלאים מעצבים את יבוליהם באופן מדעי, באמצעות הנדסה גנטית, על מנת להשביח את הזנים ולהקנות להם תכונות המשפרות את איכותם באופן יעיל ובטיחותי, הן בהיבט התזונתי והן בהיבט חיי המדף שלהם.

השקעה בתחום החקלאות באיחוד האמירויות

כיום, שיתוף פעולה בתחום החקלאות בדובאי אף הוא אפשרי. למרות התנאים האקלימיים הקשים, המדינה מפתחת חוות בנאות ממדבר ובחוות מלאכותיות וזקוקה לטכנולוגיות השקיה ובקרת אקלים. עד כה יש בסביבות ה90 חוות חקלאות פנים מסחריות באיחוד האמירויות, וישנם חוות המגיעות עד ל700 מ”ר ואף יותר, אשר כל חווה מתמקדת בגידול חקלאי אחר.

כמה וכמה מן החברות בתחום יש הרבה ניסיון בתכנון ועיצוב חוות חקלאיות במדינות שונות תוך ביצוע אופטימיזציה של הגידולים החקלאיים כדי למקסם את יבול הצמחים ומתן החזר מרבי על השקעה עבור המשקיעים.

ועם זאת החקלאות בישראל נחשבת מהטובות בעולם ולכן נוצר עניין רב בקרב האמרתים בחקלאות ישראלית.

השקעה בתחום החקלאות באיחוד האמירויות - למה זה טוב לישראלים?

ראשית כל ולפני הכל חשוב לזכור כי מאז שנות קיומה, ישראל הייתה חייבת לפתח וליישם טכנולוגיות חקלאיות והנדסה-גנטית כדי להתגבר על האקלים המדברי האכזרי, ולסייע לחקלאים לעמוד בדרישות לייצור מזון במדינה. כיום, ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום ה”אגטק”, והפיתוחים הטכנולוגים של ישראל הובילו לזינוק בחדשנות בתחומי החקלאות השונים – חדשנות שכוללת פתרונות העוזרים לחקלאים ולחברות לגדל ולייצר יותר מזון, לייצר מזון במקומות שבעבר נחשבו בלתי ניתנים לגידול, תוך שהמזון המיוצר הופך בריא יותר ובאיכות גבוהה יותר. מדינת ישראל ואזרחיה ממשיכים לשאוף לתת מענה לגל הדרישות לפתרונות בתחום בכל רחבי העולם ומדי שנה מושקות מאות חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום הטכנולוגיה החקלאית.

שנית, השימוש בטכנולוגיה הפך הכרחי להצלחה בתחום החקלאות. נושא שינויי האקלים ברחי העולם מעורר אי-וודאות שהולכת וגוברת לגבי מקומות בהם ניתן לגדל יבולים בהצלחה. כמובן, אתגר נוסף שעומד מולנו הוא הירידה המתמדת במשאבים הטבעיים ואוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול. משמעות הדבר היא שבהיעדר פתרונות טכנולוגיים, יתקשו חוות בכל רחבי העולם לעמוד בקצב הדרישות להפקת תוצרת חקלאית בעשורים הבאים.

ניתן לראות כי השקעה בתחום החקלאות היא בגדר השקעה יחסית בטוחה, כיום הרבה חברות מקומיות בתחום הגידול מתחייבות ומוכרות את המוצר שהן מגדלות עוד לפני שהם גידלו אותו, שיטה המפחיתה את הסיכון של המשקיע ושל החקלאים. דהיינו, מה שגדל בחוות כבר נמכר לרשתות מזון, מסעדות, גופים פרטיים ועוד.

(מתחבר לעמוד הראשי של השקעות – קבוצה שנייה) כיום ישנה קבוצה גדולה באיחוד האמירויות שמחפשת לרכוש עסקים רווחיים שיניבו החזר מהיר על ההשקעה. קבוצות אלה רוכשות לרוב לפחות 51% מהחברה כדי להגיע לעמדת שליטה, ומוקד העניין שלהן יהיה התחום של תעשיית הטכנולוגיה-החקלאית (“אגטק”).

בנוסף – תחום החקלאות רק פותח דלתות לעסקים נוספים מעבר לגידולי מוצרי מזון, כמו לדוגמא:

חנויות פרחים או שירות משלוחי פרחים וגידולים טכנולוגיים

דובאי היא מקום יפה מאוד. עסקי הפרחים בדובאי תמיד נמצא בשיאו, לא רק ביום האהבה אלא הוא מביא רווחים טובים על בסיס יומי בדובאי. אירועים כמו ימי הולדת, ימי נישואין, חתונות וחגיגות שונות אחרות מתרחשות על בסיס יומי באיחוד האמירויות הערביות ויש צורך בפרחים בקנה מידה גדול.

כמו כן, תמיד אפשר להוסיף עסק אחר כמו שוקולד ופינוקים אחרים יחד עם עסק הפרחים. זה יצמיח את העסק שלך במהירות.

עסק של פרחים יהיה רווחי מאוד בהקשר זה למי שמחזיק בחוות גידול, החיסכון על קנייה ממגדל מקומי יכולה בשילוב עסקי נכון להניב רווחים הן מכאן והן מכאן.

 

“אקוו-פארמינג” (Aquafarming)

חלקאות של מזון לא נגמר רק בפירות וירקות, האוכלוסייה הצומחת במהירות של דובאי יצרה פער עצום בביקוש ובהיצע של פירות ים. בעקבות כך, איחוד האמירויות, כידוע בעברו בענף הדייג, גם הוא עבר כיום לגידול דגים בבריכות גידול חכמות.

אקוופארמינג (Aquafarming) הוא אחד התחומים המבטיחים ביותר לבעלי עסקים קטנים.

 

ואלו רק אופציות יצירתיות על קצה המזלג.

לידן שטרוויס | Arab-IL
חנויות פרחים באיחוד האמירויות
כלי נגישות