ייצוא ישראלי לדובאי ולאיחוד האמירויות

נכון, המשמעות המדינית להסכם עם איחוד האמירויות היא עצומה, אבל המשמעות הכלכלית להסכם גדולה לא פחות. מסייבר ועד החקלאות, ייצוא ישראלי לדובאי ולאיחוד האמירויות יוכל לגדול בעשרות אחוזים מדי שנה.

הפוטנציאל העסקי והמסחרי

הפוטנציאל העסקי והמסחרי של היחסים עם איחוד האמירויות הוא רב ביותר, במיוחד בתחום היצוא שהוא בעל הערך המוסף הגבוה ביותר לכלכלת ישראל.

מדובר במדינה המייבאת מדי שנה סחורות ושירותים בהיקף של 264 מיליארד דולר ומדורגת במקום ה-11 בעולם במידת קלות העסקים בה.

עסקים בדובאי הפכו להיות מאוד אטרקטיביים בעולם ולכן, דובאי הפכה בשנים האחרונות למרכז סחר סואן והיא שמה דגש על סחר בינ”ל כמרכיב מרכזי בכלכלתה. חלק ניכר מהיבוא שלה הוא של כימיקלים ומזון, תחומים שבהם יש ליצוא הישראלי יתרון יחסי.

מדיניות הכלכלית של איחוד האמירויות מבוססת על פתיחות כלכלית, ליברליות ותחרותיות, מה שמבטיח לחברות עסקיות ישראליות חיים קלים יותר בבואן לפעול במדינה.

ייצוא ישראלי לדובאי ולאיחוד האמירויות

זאת ועוד, ככלכלה מוטת חדשנות, יש ליצוא הישראלי הרבה מה להציע.

בשנים האחרונות איחוד האמירויות שם דגש על תחומי היי-טק שונים, כחלק מהחזון הכלכלי ל-2030 ששרטטה מדינת המפרץ. קו זה משותף למדינות באזור השואפות להקטין את תלותן במשאבי טבעיים, כמו נפט וגז, ולגוון את מקורות ההכנסה שלהן, תוך ביסוס הצמיחה על תחומי חדשנות.

גם תחומי ביטחון הפנים והסייבר הם חשובים מאוד לאיחוד האמירויות – שוב, תחומים בהם לישראל יש יתרון תחרותי גלובלי

שיתוף פעולה בתחום החקלאות בדובאי אף הוא אפשרי. למרות התנאים האקלימיים הקשים, המדינה מפתחת חוות קטנות בנאות ממדבר ובחוות מלאכותיות וזקוקה לטכנולוגיות השקיה ובקרת אקלים.

יתר על כן, איחוד האמירויות ויתר מדינות המפרץ שמות דגש על כל תעשיית הערים החכמות. תחום זה מקיף כמה וכמה ענפים בהם היצוא הישראלי יכול למלא תפקיד, כמו טכנולוגיות לבנייה חכמה, מערכות ותוכנות לניהול ערים, תחבורה חכמה, אנרגיה מתחדשת ועוד. מדובר בענפים בעלי פוטנציאל עסקי ניכר עבור היצואנים הישראלים.

לידן שטרוויס | Arab-IL
כלי נגישות