מסעדות כשרות ובתי אוכל כשרים בדובאי ואבו-דאבי

איחוד האמירויות מושך אלפי תיירים מדי שנה, בין זרים ובין ישראלים עם דרכון זר, ולאחרונה, גם בעקבות הסכם השלום (“הסכם אברהם”) הקהילה היהודית המתגוררת בדובאי ומנהלת אורח חיים יהודי ופורה עולה יותר ויותר לכותרות.

הקהילה היהודית בדובאי היא קהילה קטנה, של כמה מאות, אולי מעט יותר, שמנהלת אורח חיים יהודי מסורתי, או דתי, ורובה מורכבת מיהודים שהגיעו כאנשי עסקים והשתקעו במקום, הם מנהלים חברות ובתי עסק ונשארו לחיות בדובאי ואבו-דאבי כאשר המנהיגים והרשויות בדובאי מכבדים את הקהילה היהודית, כמי שמגלים סובלנות כלפי כל הדתות באופן כללי

כיום פועלים מספר בתי אוכל כשרים ומסעדות כשרות בדובאי ואבו-דאבי, מתוכם שתי מסעדות כשרות. כולם מציעים ארוחות כשרות למהדרין, כאשר הבשר הכשר מיובא לדובאי ואבו-דאבי מארצות הברית, אבל את העופות שוחטים שחיטה כשרה במקום ויש ביקוש רב וגובר לאחר הסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות.

למען הכנות, בתי אוכל כשרים כבר פעלו בדובאי, עוד טרם ההכרזה על הסכם השלום, אך פעלו בצנעה. למעשה, לפי הפרסומים השונים, עד היום חלק מאותם בתי אוכל כשרים נמנעים מלפרסם כתובות מדויקות, מטעמי ביטחון.

אבל לכל אנשי עסקים היהודים המקפידים על מזון כשר וחוששים, אל נא. ישנם מספר מקומות בהן תוכלו להנות מארוחות כשרות וטריות ואף להתפלל במניין.

לידן שטרוויס | Arab-IL
להשקיע באיחוד האמירויות

אז איזה מסעדות כשרות מומלצות?

1. “Elli's Kosher Kitchen”

הינה מסעדה כשרה, בעל אוכל ביתי אותנטי שכולנו אוהבים ואף שירותי משלוחים והסעדה לערב השבת ucgk השגחת הכשרות תחת הרב יגאל סרנה, הרב הראשי לאיחוד האמירויות ולאחרונה – 15 בנובמבר 2020 – קיבלה המסעדה גם תעודת כשרות של האורתודוכס יוניון (OU).

 המסעדה ממוקמת במלון “הילטון הבטור סיטי בדובאי”,  “Hilton Habtoor City in Dubai”.

עקב עומס הישראלים בתקופה האחרונה מומלץ להזמין מקומות מראש או בעת עידן הקורונה, לקחת בחשבון תמיד תוכנית חלופית לשעות הלחץ.

2. “Armani/Kaf”

המסעדה נמצאת בתוך “Armani Hotel” בדובאי, שממוקם בבורג’ חליפה – הבניין הגבוה בעולם.

המסעדה אמנם נפתחה רק ימים מספר לפני חתימת ההסכם אך, היא למעשה המסעדה הכשרה החלוצה באמירויות ומאז השקתה המסעדה הוכתרה כהצלחה מסחררת ונמצאת בתפוסה מלאה מדי יום. בעקבות הצלחה זו המסעדה אף נאצלה לשנות את מיקומה בתוך המלון וכיום מציעה שולחנות לכ- 120 סועדים בו זמנים (כשניתן ולא בתקופת הקורונה)

המסעדה, תחת השגחת הרב לוי דוכמן, שליח חב”ד לאיחוד האמירויות וראש מערך הכשרות EAKC, ובה גם ניתן להזמין טייק-אווי לארוחות בוקר וסעודות שבת – ניתן להזמין ארוחות שבת ארוזות בקופסה, הזמנות מראש (לפחות 24 שעות) ותיאספנה מקומת הלובי במלון.

3. “Officers Club & Hotel” (יכול לקשר לדף של המלונות אם זה עובד, זה מלון מתוך הרשימה)

מלון בדירוג 5 כוכבים שממוקם במרחק של 19.5 ק”מ מנמל התעופה הבינלאומי של אבו-דאבי “Abu-Dhabi International Airport” אשר היה למלון הראשון באמירויות שקיבל תעודת כשרות, שכוללת מטבח נפרד ומסור, כמו גם מקומות ישיבה לארוחות כשרות גלאט, והחל לפעול תחת השגחה רבנית של הרב לוי דוכמן, שליח חב”ד לאיחוד האמירויות וראש מערך הכשרות EAKC.

המלון הוסמך להיות תואם כשרות על ידי סוכנות האמירויות להסמכת כשרות (EAKC) אשר משפרת את החוויות הקולינריות הפופולריות הקיימות במלון ומאפשרת לצוות להגיש ארוחות כשרות בהתאמה אישית בקנה מידה גדול בכל מקום באיחוד האמירויות

4. “Treat Kosher”

אומנם לא מדובר במסעדה אלא בקייטרינג גורמה כשר, שמציע מקבלת פנים VIP ועד ארוחות צהרים ארוזות במשלוח, למבקרים בדובאי ומתמחה בייצור ואספקה ​​של מגוון רחב של אוכל כשר אורגני העשוי מהחומרים המשובחים ביותר.

 

המטבח מוקצה לאוכל כשר. הצוות משתמש בדגנים אורגניים, ירקות עונתיים ופירות בלבד. באופן דומה, מוצעות ארוחות טעימות של דגים ועוף שתואמות את ההנחיות לבישול אוכל כשר. חלל המטבח הכשר מטופל ללא רבב יחד עם הציוד החדיש ביותר הנדרש לייצור האוכל הכשר המועדף עליכם.

החברה מספקת את המוצרים שלה לכל בית בדובאי ומחלקים אותם לכל בתי הקפה שיש להם מדפים שהוקצו לאוכל כשר בקניונים, בשדות תעופה ובתחנות דלק בדובאי ובאבו דאבי.

5. בית חב"ד

בית חב”ד דובאי פעיל כבר כמעט עשור ואליו מגיעים אנשים רבים לאורך כל היום, לשבת, לאכול, לפגישות עסקים או כדי לבקר ולהגיד שלום.

 

לכל מי שמחפש להתחבר לתחושה של בית תוך כדי ארוחה, בית חב”ד מגיש אוכל כשר, ובמקום יש בית כנסת וסידורי תפילה. האווירה במקום שלווה, רבגונית ומקבלת את כולם בברכה – כל מי שמגיע לבקר מרגיש בנוח.

 

כמו כן, חב”ד דובאי גם מברך ומזמין להצטרף אליו לשבת, ליהנות מאווירת שבת חב”דית הידועה, בסגנון דובאי המיוחד. האירוח כולל קידושים וסעודות שבת וכן תפילות שבת במניין, כך שאתם יכולים ליהנות מאירוח יוקרתי באווירה ייחודית לחב”ד בדומה לאווירת אירוע עסקי תל אביב.

כלי נגישות