הרשות לפיקוח על נדל"ן באיחוד האמירויות (RERA)

ה-RERA בדובאי היא הזרוע הרגולטורית של מחלקת הקרקעות בדובאי, המסדירה ומאשרת את תחום הנדל”ן בדובאי ומשמשת כגוף פוסק ליישוב סכסוכים מהיר.

הדרך הטובה והבטוחה ביותר לרכוש או לשכור נכס לפי ARAB-IL היא באמצעות יזם או סוכן נדל”ן מורשה וזאת גם משום שכל הסוכנים חייבים להחזיק ברישיון RERA עדכני ועליהם להציג את כרטיס הרישום שלהם עבור כל הבדיקות וההתנהלות מול מחלקת הקרקעות בדובאי.

אם רוח היזמות פרצה בכם והחלטתם לרכוש או לשכור נכס בדובאי, טפסי RERA הינם טפסים שעליכם להכיר. טפסים אלו הינם טפסים מאוחדים  אשר מסדרים את התהליך ומבטיחים שכל עסקאות הנדל”ן יהיו שקופות והוגנות. בשל המספר העצום של עסקאות נדל”ן בדובאי, ה-RERA מציעה כמה צורות מוחלטות של טפסים שיש להשתמש בתרחישים נפוצים.

דירות בדובאי

להלן הטפסים החשובים ביותר שיש להכיר בעת רכישת/השכרת נכס בדובאי:

  • טופס “RERA B” – כאשר אתם ממנים סוכן למצוא עבורכם נכס, זה הטופס עבורכם. כאמור, מומלץ מאוד לעבוד עם סוכן נדל”ן מוסמך שהוסמך על ידי RERA, אשר יוכל להראות לכם נכסים המתאימים לדרישות ותקציב שלכם.

 

  • טופס “RERA F” הידוע בתרגומו כ”מזכר ההבנות”, הינו אחד מטופסי ה-RERA שחובה בדובאי עבור כל עסקת נדל”ן שתתבצע וגם בין החשובים ביותר לקונה.


טופס זה הוא הסכם הרכישה בין המוכר לקונה, שנחתם לאחר שהקונה בחר את הנכס הרצוי והצדדים הסכימו והחליטו ביניהם על המחיר.

טופס F יפרט את כל הפרטים הנדרשים והנחוצים של העסקה בכללותה, החל מפרטי רכוש ועד לעמלה ששולמה לסוכני המוכר והקונה. עם זאת, חשוב לציין כי טופס F הוא חוזה תקף רק לאחר שהוא נחתם על ידי המוכר והקונה, היו עדים לחתימה והחתימות מתוארכות על ידי הסוכן.

  • הסכם “אג’ארי” ““Ejari tenancy contract לאלו המעוניינים בהשכרת נכס, החוזה החשוב ביותר שיש להכיר הוא חוזה השכירות ה-Ejari, אשר הוטל על ידי ה- RERA כחוזה חובה עבור כל חוזי השכירות בדובאי. האג’ארי הוא מסמך מחייב מבחינה משפטית הפועל כהוכחה לתקפות חוזה השכירות שלכם ונדרש בשביל לקבל חיבורי חשמל ומים מ-DEWA (Dubai Electricity & Water Authority), אינטרנט וטלפון.

 

מכיוון שבחוזה השכירות יופיע גם מחיר השכירות עליו סוכם, הוא מגן על זכויות הדייר, כך שבעלי הדירות לא יוכלו להעלות את שכר הדירה באופן לא חוקי בהמשך.

לידן שטרוויס | Arab-IL

רוצים לרכוש נכס ולהשקיע בדובאי או אבו דאבי?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב

כלי נגישות